Mgr. Anna Vašíčková
(novela od 1. 1. 2025 a novela vyhlášky od 1.7. 2024)oběh dokumentů, jejich uchovávání a vyřazování v praxi veřejnoprávní organizace. Praktický online seminář zaměřený na vedení spisové a archivní služby v souladu s aktuální legislativou. Získáte přehled o platných zákonných požadavcích a praktických postupech přípravě dokumentů, včetně elektronických, v návaznosti na novelu zákona č. 499/2004 Sb. a vyhlášky č. 259/2012 Sb., účinnou od 1. 7. 2024.
Forma: Online seminář, živé vysílání
Kapacita: 20
Délka: 05:00:00 hod
Volné: Ano
Kdy: 18.09. 2025
Od: 09:00 hod
Cena: 2 690 ,- Kč (za osobu)
Zlevněné*: 2 390 ,- Kč
* cena pro Veřejnou správu a neziskový sektor
Den před seminářem (nejpozději do večera) účastníci obdrží přístupové údaje a materiál k semináři.
Místo: Online seminář, živé vysílání
Proč se zúčastnit?
Zejména …
• Seznámíte se s nejnovějšími změnami v oblasti spisové a archivní služby
• Získáte praktické návody na vedení a vyřazování dokumentace
• Předejdete chybám při kontrole spisové služby
• Porozumíte pravidlům pro práci s utajovanými informacemi
• Odpovědi na vaše konkrétní dotazy v rámci diskuse
Co se naučíte?
Pravidla pro oběh dokumentů dle zákona č. 499/2004 Sb., vyhlášky č. 259/2012 Sb. a Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby: příjem, označování, evidence, rozdělování, předávání, vyřizování, vyhotovování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů, tvorba spisů a typových spisů.
Vedení spisové služby v elektronické podobě: vysvětlení, co znamená vést "elektronickou spisovou službu", návrh postupu, jak dát výkon spisové služby do souladu s novelizovanými právními předpisy ve stanovených termínech.
Aktualizace spisového řádu: výčet ustanovení, která ve spisovém řádu nesmí chybět, hlavní důraz bude kladen na změny, které vyplynuly z novelizovaných právních předpisů.
Zejména …
• Jak vést spisovou službu v souladu s aktuální legislativou
• Jak správně archivovat, evidovat a vyřazovat dokumenty
• Jak vyhotovit spisový řád a skartační plán
• Jaké jsou nové povinnosti vyplývající z novelizace právních předpisů
• Jak pracovat s analogovými i digitálními dokumenty
Časový harmonogram:
Online seminář, živé vysílání.
08.45 - 09.00 – Připojení účastníků.
09.00 - 14.00 – Odborný program.
Osnova semináře:
1. Archivní legislativa
• Zákon č. 499/2004 Sb. a jeho novela účinná od 1. 1. 2025
• Novela vyhlášky č. 259/2012 Sb. od 1.7. 2024 – přehled změn
2. Vedení spisové služby v praxi
• Příjem, evidence, oběh a vyřizování dokumentů
• Vyhotovování, podepisování a odesílání dokumentů
3. Ukládání dokumentů
• Příruční registratury, spisovny, správní a veřejnoprávní archivy
4. Skartační řízení
• Postup vyřazování dokumentů, skartační lhůty
• Práce s dokumenty obsahujícími utajované informace
5. Tvorba dokumentace
• Jak vytvořit Spisový řád a Skartační plán
6. Diskuse a odpovědi na dotazy
Pro koho je seminář vhodný?
Pro pracovníky:
BONUS pro účastníky:
Jako účastník semináře získáte zdarma přístup k exkluzivním materiálům, které vám pomohou v aplikaci získaných dovedností.
Účastníci semináře mají možnost v průběhu semináře, nebo po jeho skončení, probrat konkrétní otázky a problémy online s lektorkou.
Působí ve Státním oblastním archivu v Praze v Oddělení fondů hospodářských subjektů. Zajišťuje metodickou podporu veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti předarchivní péče a spisové služby, včetně elektronických skartačních řízení. Lektorka a specialistka na spisovou službu s dlouholetou praxí.
Odpovíme ihned, jakmile to bude možné.