SPISOVÁ A ARCHIVNÍ SLUŽBA V ROCE 2025

Mgr. Anna Vašíčková

SPISOVÁ A ARCHIVNÍ SLUŽBA V ROCE 2025
Krátké info

(novela od 1. 1. 2025 a novela vyhlášky od 1.7. 2024)oběh dokumentů, jejich uchovávání a vyřazování v praxi veřejnoprávní organizace. Praktický online seminář zaměřený na vedení spisové a archivní služby v souladu s aktuální legislativou. Získáte přehled o platných zákonných požadavcích a praktických postupech přípravě dokumentů, včetně elektronických, v návaznosti na novelu zákona č. 499/2004 Sb. a vyhlášky č. 259/2012 Sb., účinnou od 1. 7. 2024.



Přehled

Forma: Online seminář, živé vysílání

Kapacita: 20

Délka: 05:00:00 hod

Volné: Ano

Kdy: 18.09. 2025

Od: 09:00 hod

Cena: 2 690 ,- Kč (za osobu)

Zlevněné*: 2 390 ,- Kč

* cena pro Veřejnou správu a neziskový sektor


Den před seminářem (nejpozději do večera) účastníci obdrží přístupové údaje a materiál k semináři.


Místo konání

Místo: Online seminář, živé vysílání


Proč se zúčastnit?

  • Získáte nejnovější informace zaměřené na vedení spisové a archivní služby v souladu s aktuální legislativou.
  • Získáte přehled o platných zákonných požadavcích a praktických postupech při správě dokumentů, včetně elektronických, v návaznosti na novelu zákona č. 499/2004 Sb. a vyhlášky č. 259/2012 Sb., účinnou od 1. 7. 2024.

Zejména …
• Seznámíte se s nejnovějšími změnami v oblasti spisové a archivní služby
• Získáte praktické návody na vedení a vyřazování dokumentace
• Předejdete chybám při kontrole spisové služby
• Porozumíte pravidlům pro práci s utajovanými informacemi
• Odpovědi na vaše konkrétní dotazy v rámci diskuse

Co se naučíte?

Pravidla pro oběh dokumentů dle zákona č. 499/2004 Sb., vyhlášky č. 259/2012 Sb. a Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby: příjem, označování, evidence, rozdělování, předávání, vyřizování, vyhotovování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů, tvorba spisů a typových spisů.
Vedení spisové služby v elektronické podobě: vysvětlení, co znamená vést "elektronickou spisovou službu", návrh postupu, jak dát výkon spisové služby do souladu s novelizovanými právními předpisy ve stanovených termínech.
Aktualizace spisového řádu: výčet ustanovení, která ve spisovém řádu nesmí chybět, hlavní důraz bude kladen na změny, které vyplynuly z novelizovaných právních předpisů.

Zejména …

• Jak vést spisovou službu v souladu s aktuální legislativou
• Jak správně archivovat, evidovat a vyřazovat dokumenty
• Jak vyhotovit spisový řád a skartační plán
• Jaké jsou nové povinnosti vyplývající z novelizace právních předpisů
• Jak pracovat s analogovými i digitálními dokumenty

Časový harmonogram:

Online seminář, živé vysílání.

08.45 - 09.00 – Připojení účastníků.

09.00 - 14.00 – Odborný program.


Osnova semináře:

1. Archivní legislativa

• Zákon č. 499/2004 Sb. a jeho novela účinná od 1. 1. 2025
• Novela vyhlášky č. 259/2012 Sb. od 1.7. 2024 – přehled změn

2. Vedení spisové služby v praxi

• Příjem, evidence, oběh a vyřizování dokumentů
• Vyhotovování, podepisování a odesílání dokumentů

3. Ukládání dokumentů

• Příruční registratury, spisovny, správní a veřejnoprávní archivy

4. Skartační řízení

• Postup vyřazování dokumentů, skartační lhůty
• Práce s dokumenty obsahujícími utajované informace

5. Tvorba dokumentace

• Jak vytvořit Spisový řád a Skartační plán

6. Diskuse a odpovědi na dotazy

 

Pro koho je seminář vhodný?

Pro pracovníky:

  • obcí a krajů
  • příspěvkových organizací
  • škol, knihoven a zdravotnických zařízení
  • organizačních složek státu
  • všech veřejnoprávních původců dokumentů

 

BONUS pro účastníky:

Jako účastník semináře získáte zdarma přístup k exkluzivním materiálům, které vám pomohou v aplikaci získaných dovedností.

Účastníci semináře mají možnost v průběhu semináře, nebo po jeho skončení, probrat konkrétní otázky a problémy online s lektorkou.


Lektor
Avatar
Mgr. Anna Vašíčková

Působí ve Státním oblastním archivu v Praze v Oddělení fondů hospodářských subjektů. Zajišťuje metodickou podporu veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti předarchivní péče a spisové služby, včetně elektronických skartačních řízení. Lektorka a specialistka na spisovou službu s dlouholetou praxí.


Kontaktní údaje na pořadatele
Koordinátorka kurzů
725162297
kurzy@evkc.cz
Účastník
Chybné IČ

Cena za osobu
Standardní cena
Povinné
Veřejná správa
Povinné

Kontaktní osoba
Chybné telefonní číslo
Chybný e-mail

Seznam účastníků
Chybný telefon
Chybný e-mail


Nutný souhlas s VOP
  • Přihlášky jsou přijímány pouze elektronicky.
  • V případě, že Vám nebyl potvrzující e-mail doručen, prosím kontaktujte nás na tel.č. 725 993 812 nebo 725 162 297.
  • Vyúčtovací daňový doklad obdrží účastník v den konání semináře.
  • Platbu prosím poukazujte na účet č. 2701704253/2010 vedený u Fio Banky.
Koordinátorka kurzů
725162297
kurzy@evkc.cz

Další kurzy a konference

Kontaktujte nás

Nemáte v něčem jasno ?

Napište nám.

Odpovíme ihned, jakmile to bude možné.